Polite de Asigurare CASCO » Director Articole Gratuit – BiA

Polite de Asigurare CASCO

28 noiembrie 2012 | Autor: | Posted in Afaceri

Daca ti-ai luat masina prima grija a ta ca sofer este sa inchei polita de asigurare RCA.  Astfel ai certitudinea ca poti circula legal pe soselele din Romania, cat si in celelalte state membre ale Uniunii Europene si in cele apartinand Spatiului Economic European.  A doua ta grija ar trebui sa fie incheierea unei polite de asigurare a propriei masini si anume polita de asigurare CASCO.

CASCO este o asigurare facultativa a autovehiculelor impotriva furtului masinii, cat si impotriva avariei accidentale. Polita de asigurare CASCO nu tine insa locul celei RCA, fapt vizibil si la nivelul riscurilor asigurate prin intermediul celor doua tipuri de polite.

Totusi, desi parca suna bine asigurarea masinii, trebuie sa retineti ca in general companiile de asigurari nu accepta sa incheie polite de asigurare  pentru masini mai vechi de 8 ani sau de 12 ani in cazul altor companii de asigurari. De asemenea, exceptiile in care companiile de asigurari accepta sa incheie polite de asigurare pentru masinile inmatriculate in afara Romaniei sunt destul de putine. Pentru a beneficia de cel mai bun tarif pentru asigurarea ta este esential ca in prealabil sa faci o scurta inspectare a pietei asiguratorului si sa afli care sunt ofertele acestora pentru automobilul tau.

La incheierea politei de asigurare RCA se va estima valoarea masinii pentru a se determina Suma Asigurata (SA). Pentru aceasta se va stabili valoarea de nou a automobilului (cat valoareaza respectivul autovehicul cu 0 km la bord). Aceasta se poate prelua fie din factura de achizitie, fie dintr-un catalog al producatorului. La aceasta valoare de nou se va aplica o uzura, conform tabelului propriu al asiguratorului unde incheiati polita respectiva. Din valoarea de nou se va scadea valoarea obtinuta prin aplicarea coeficientului de uzura si se va determina valorea la zi a masinii (valoarea ramasa a masinii).  Daca doriti sa adaugati pe polita de asigurari si valoarea dotarilor suplimentare ale autovehiculului, atunci va trebui sa adaugati la suma obtinuta anterior si valoarea dotarilor suplimentare estimata in mod similar.

Un alt element important cand vine vorba de polita de asigurare CASCO  este fransiza. Fransiza este de fapt acea parte din valoarea unei potentiale daune pe care proprietarul autovehiculului va trebui sa o suporte.

Fransiza poate fi fie o valoare fixa care se aplica la orice dauna, fie un proent din suma asigurata, care se plica indiferent de dauna, fie un procent din valoarea fiecarei daune.

Riscurile care se acopera prin intermediul politei de asigurare CASCO, sunt avarierea partiala a automobilului (intr-un accident in trafic sau in parcare de exemplu, indiferent cine este vinovatul producerii accidentului de circulatie respectiva), avarierea totala a masinii respective  (aceasta se stabileste de catre asigurator pe baza unui memoriu tehnic sau a devizului de reparatii) cat si furtul total sau partial al automobilului respectiv.

Exista totusi o serie de riscuri care nu sunt asigurate prin intermediul politei de asigurare CASCO dupa cum urmeaza:

– daca soferul nu indeplineste conditiile prevazute de lege pentru a conduce (nu are carnet, a condus sub influenta alcoolului etc.)

– daca masina nu indeplinea conditiile prevazute de lege pentru a circula

– daca soferul nu are calitatea fata de proprietar care este solicitata expres in polita – de exemplu respectivul nu este angajat al companiei care este proprietar al respectivei masini

– daca masina a fost stropita cu substante chimice corozive

– daca avariile au fost produse la anvelope, insa jentile nu au fost afectate

– daca masina a fost avariata datorita faptului ca a rulat prin apa etc.

Article Source

Autor:

This author has published 17 articles so far. More info about the author is coming soon.

Lasă un răspuns

Anti-Spam * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.